اعتبار باستان شناختی آریا و پارس (نقدی بر آرای ناصر پورپیرار)

اعتبار باستان شناختی آریا و پارس

نام کتاب:اعتبار باستان شناختی آریا و پارس (نقدی بر کتاب دوازده قرن سکوت)
نویسنده:محمد تقی عطایی و علی اکبر وحدتی
انتشارات: شیرازه
سال چاپ : 1382
تعداد صفحات:151
لینک دانلود مستقیم
حجم: 2.12 مگابایت

 لینک های دانلود کمکی:

(ادامه مطلب)
این کتاب پاسخی است مستند و با استفاده از شواهد و مدارک به کتاب دوازده قرن سکوت اثر ناصر پورپیرار است. فردی که بنیان تاریخ ایران را انکار میکند و آن را جعلی میخواند.

با تفکر ناصر پورپیرار آشنا شوید

رد و انکار استواری و پرباری فرهنگ و تمدن ایران، پیش و پس از اسلام، با وحشی و خون‌ریز و بیگانه قلمداد کردن امپراتوری‌های هخامنشی و اشکانی و ساسانی، جعلی انگاشتن دین‌ها و مذاهب زرتشت و مانی و مزدک، مزدور خواندن فردوسی، حقیر و بی‌مایه توصیف کردن زبان فارسی، دروغین دانستن شخصیت‌هایی ایرانی چون سلمان فارسی، ابوحنیفه، ابومسلم خراسانی، بابک خرمدین و دیگران، و در مقابل، با نسبت دادن فرهنگ و تمدنی عظیم و بی‌مانند به قوم عرب، و نه مسلمانان، و مصادره تمدن پربار میان‌رودان و آسیای غربی به سود اعراب، به وضوح کوشیده است که ایرانیان را فاقد هر نوع فرهنگ و تمدنی جلوه دهد و همه‌ دستاوردها و میراث فرهنگی ایران، و به ویژه ایران پس از اسلام را مدیون و مرهون اعراب عصر جاهلی قلمداد کند.

معرفی کتاب

این کتاب است نقدی است بر کتاب دوازده قرن سکوت از ناصر پورپیرار با عنوان «اعتبار باستان شناختی آریا و پارس».به نظر نویسندگان «اعتبار باستان شناسی آریا و پارس»، یعنی محمد تقی عطایی و علی اکبر وحدتی، ادعای پورپیرار مبنی بر موهوم خواندن هویت تاریخی ایران و نسبت دادن آن به جعل و تحریف یهودیان، از مباحث دیرینه تبلیغات پان عربی است. در مقابل ادعا های پورپیرار نویسندگان کتاب حاضر کوشیده اند با دیدگاهی باستان شناختی شواهد مورد قبول عام پژوهشگران دوره هخامنشی را درباره مهاجرت آریائیان و برپایی سلسله هخامنشی ارائه کنند؛ یعنی چیز هایی که در کتاب پورپیرار عمدتاً درباره آنها دیده شده بود.«اعتبار باستان شناختی» در پنج فصل تنظیم شده که عبارتند از :

فرهنگ و تمدن
 آریائیان
زرتشت _ اوستا
پیشینه پارسیان
تکمله

 امیدواریم ارائه این کتاب کمکی هرچند کوچک به حقیقت جویان و آنانی که می اندیشند باشد.

حجم: 2.73 مگابایت